فهرست مطالب

زدودن انرژی­ های منفی در ماساژ

در مورد ضرورت پاکسازی بدن از انرژی های منفی (که ممکن است فعالان رشته­ ی ماساژ به دلیل حرفه­ی خود بدان مبتلا شوند) نکاتی چند را باید متذکر شوم. همه­ ی ما روزانه در معرض انبوهی از انرژی­ های منفی قرار داریم که در جهان پیرامونی ما وجود دارند و بر جسم و جان ما اثر می­گذارند. اما درمانگران دستی و ماساژورها به دلیل تماس با تن بیمار، همیشه در خطر دریافت انرژی­های مضر انباشت شده در تن بیمار قرار دارند. ما عموما بخاطر نوع حرفه ای که داریم، مرتب با بدن بیماران گوناگونی در تماس هستیم. بسیار پیش می­آید که پس از یک روز بعد از انجام ماساژ بر روی بیمار،  درست در همان نقطه یا عضوی که بیمار دچار درد و اختلال کارکردی است ما نیز احساس درد کنیم.

شکل A نشانگر درگیری مختصر میدان¬های انرژی درمانگر و بیمار است و شکل B نشانگر درهم آمیزی کامل میدان¬های انرژی آن ها است.

در طب سنتی چین و ژاپن (بر اساس مبانی نظری طب سوزنی و شیاتسو)، انرژی حیاتی بدن باید با سیالیت و روانی در مریدین­ها به گردش درآید تا تعادل انرژی­های یین و یانگ برقرار باشد. هر آینه این تعادل به هم بخورد و چرخه­ ی انرژی حیاتی بدن (انرژی چی) دچار اختلال یا وقفه شود، دچار بیماری می­شویم. به دیگر سخن: “هر اختلالی در چرخه­ی انرژی حیاتی بدن، مساوی است با بیماری”.

در چنین وضعیتی انرژی در طی مسیر خود، گاه با موانعی برخورد کرده و دچار انباشت می­شود که در شیاتسو به آن نقاط جیتسو می­گویند. همین امر عامل انتشار درد می­شود. شناسایی این نقاط به سادگی امکان­پذیر است. ماسور با لمس این نقاط یا نگاه بر آن می­تواند به انباشتگی انرژی در آن نقطه ­ی بدن واقف شود. نشانه­ های آن: ورم، سرخی پوست، گرمای زیاد، داشتن خاصیت ارتجاعی شدید و تحریک پذیری در مقابل لمس یا فشار دست است. که البته تکنیک­های خاصی برای رفع این گرفتگی و انباشت انرژی وجود دارد که به آن تکنیک سِدِیشن یا آرامش­بخشی می­گویند.

اما برای اجتناب از انتقال انرژی­های مضر به بدن ماسور، باید از اصل اتصال دو دست تبعیت کرد. این اصل اشاره بر آن دارد که فرد باید در تمامی مراحل کار، هر دو دستش با تن بیمار در تماس باشد؛ حتی اگر عملا یک دست، کاری برای انجام دادن نداشته باشد. در این صورت به دست بیکار که با تن بیمار در تماس است ( و ترجیحاً بر روی همان مریدینی باید باشد که دست فعال مشغول کار بر روی آن است) دست مادر یا حامی می گویند و دست فعال را دست فرزند. البته افراد پر تجربه و آگاه به چرخه­ی انرژی بدن با دست مادر تحولات درون بدن بیمار را به هنگام کار رصد نیز می­کنند.

در چنین حالتی، تن ما مانند یک هادی الکتریکی عمل خواهد کرد (درست مثل نقش سیم ارت در جریان برق) و دوباره انرژی مازاد و مضر دریافتی از تن بیمار را به تن او باز می­گردانیم. به این ترتیب از خطر درد در روزهای آتی در بدن خودمان در امان خواهیم بود. اگر چه این گونه دردها به دلیل عارضی بودن – ونه پاتولوژیکی- پس از یکی دو روز التیام پیدا می­کنند، اما باید هوشیار باشیم که در معرض آن­ها قرار نگیریم. چون ممکن است در روز، با بیماران متعددی سرو کار داشته باشیم و اگر از هر بیمار بخشی از این انرژی­های مضر به تن ما منتقل شود، در آن صورت به سرعت دچار ضعف و ناتوانی و بیماری خواهیم شد.

طرز صحیح کار با دو دست بر روی بدن بیمار. دستها عمود بوده و ستون فقرات تقریباً صاف باید باشد.

اما صرف نظر از رعایت اصل اتصال دو دست با بدن بیمار، به دلیل وجود انرژی­های منفی پیرامونی دیگر، علاوه بر بیماران، بهتر است در هر دوره زمانی معین ( ترجیحاً هفته ­ای یک بار) حمام نمک بگیریم یا از اتاق نمک بهره بگیریم. اگر در خانه وان وجود داشته باشد، بهتر است وان را پر از آب گرم کرده و چند مشت نمک دریا یا معدنی را با آن مخلوط کرده و تا گردن در آن قرار بگیریم و به مدت نیم ساعت همراه با مدیتیشن در وان دراز بکشیم تا این انرژی­ها از بدن ما خارج شوند. در صورت نبود وان، می­توان پاها را تا زیر زانو در سطلی حاوی آب گرم و مخلوط با نمک دریا یا معدنی (یک مشت پر) قرار داده و یک ربع تا نیم ساعت در حالت مدیتیشن قرار بگیریم تا بدن را از وجود انرژی­های مضر پاکسازی کنیم.

3 در مورد “زدودن انرژی­ های منفی در ماساژ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا